یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

سفر به آنکارا

بلیط هواپیما-بلیط ارزان هواپیما-بلیط چارتری-بلیط جت

سفر به آنکارا

۲۳۵ بازديد

آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ آن بعد از استانبول است. این شهر در قلب ترکیه و قسمت مرکزی آناتولی واقع شده است. آنکارا یک شهر پرجمعیت و مدرن است. آنکارا مرکز اداری و علمی ترکیه محسوب می شود. بسیاری از سفارتخانه ها در این شهر قرار دارند، بسیاری از ایرانیان برای گرفتن وقت سفارت آمریکا و کانادا به آنکارا سفر میکنند.

آنکارا عمدتا یک شهر رسمی است، پارلمان و روسای دولت ساکن آنکارا میباشند .آنکارا دارای آب و هوای قاره ای است، زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای گرم و خشک در روزها ولی شبهای خنکی دارد.

آنکارا از لحاظ تنوع غذایی مانند استانبول است یکی از محبوب ترین غذا ها در این نقطه دونر کباب می باشد. متنوع ترین غذاهای کبابی و دریایی را در رستوران های متعدد این شهر می توانید میل نمائید.

دیدنی های آنکارا عبارتند از : 

مقبره مصطفی کمال پاشا (آتاترک) بنیانگذار جمهوری ترکیه در آنکارا

حمام رومیها سمبل مبارزان ترکیه برای استقلال آن کشور

مسجد حاجی بایرام یکی از مساجد قدیمی ترکیه که در سال 1427 ساخته شده‌است

معبد آگوستوس که در صده اول میلاد ساخته شده‌است و از آثار رومیهای شرقی می‌باشد.

ارگ آنکارا که در مرکز این شهر بر روی تپه‌ها بنا شده‌است و از نمادهای این شهر محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی آنکارا:

فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوقا (یا بوغا) توسط یک شرکت خصوصی به نام تاو ساخته و مدیریت می شود و در سال 1955 میلادی فعالیت این فرودگاه شروع شده است. این فرودگاه تا مرکز شهر آنکارا 26 کیلومتر فاصله دارد و به عبارتی دیگر خارج از این شهر محسوب می شود. این فرودگاه بسیار وسیع است و دو باند پروازِ  دارد و مساحت کلی آن به 7.5 میلیون متر مربع می رسد. به جرات می توان گفت که این فرودگاه یکی از بهترین فرودگاه های کشور ترکیه است؛ هم از نظر کیفیت و هم خدمات رسانی. اسن بوقا در سال 2009 میلادی عنوان بهترین فرودگاه ترکیه را از آن خود کرد و امروزه پس از فرودگاه آتاتورک و فرودگاه آنتالیا بهترین فرودگاه ترکیه به حساب می آید.

 

سایت بلیط جت مفتخر است فروش بلیط ارزان آنکارا را برای مسافرین عزیز به ساده ترین شکل ممکن میسر ساخته، با خرید بلیط هواپیما آنکارا از تخفیف های ویژه و پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

 

بلیط جت به سرعت جت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.