شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

استانبول کجاست؟بلیط جت

بلیط هواپیما-بلیط ارزان هواپیما-بلیط چارتری-بلیط جت

استانبول کجاست؟بلیط جت

۲۶۳ بازديد

 شهر استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه و پایتخت تجاری آن است که بخشی از آن در قسمت اروپایی واقع شده و به سبب جاذبه های تاریخی و مدرن بسیارش، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه نیز محسوب می‌شود. دین اغلب مردم ترکیه و شهر استانبول اسلام است و در نتیجه این موارد در کنار هم، استانبول را به مقصد دلپذیری برای مسافران ایرانی بدل می کند. 

شهر استانبول دارای 3 فرودگاه بوده که معروفترین آن فرودگاه آتاتورک میباشد که در قسمت اروپایی واقع شده و بالاترین تعداد پروازهای چارتری و سیستمی را دارد.پروازهای چارتری قشم ایر،کی ایر،آسمان،ماهان،ایران ایر و دیگر شرکتهای هواپیمایی ایرانی نیز به این فرودگاه انجام میشود.فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر، میدان تکسیم 25کیلومتر بوده و برای رسیدن آن از جاده زیبای ساحلی گذر میکنید.

برای سفر به استانبول میتوانید از پرواز چارتر استانبول در بلیط جت و یا تورهای استانبول استفاه نمایید.

در این مقاله قسمتهای مختلف گردشگری در استانبول را مورد بررسی قرار می دهیم.

حمل و نقل:

با خرید یک استانبول کارت که در تمام دکه های روزنامه فروشی یا فروش بلیط مترو موجود می باشد به راحتی می توانید از کلیه وسایل حمل و نقل عمومی که بسیار پر طرفدار است استفاده نمائید، با این کارت شما می توانید از مترو، اتوبوس، تراموا، کشتی های گردشگری استفاده نمائید.

بعلت گران بودن بنزین در ترکیه، استفاده از تاکسی برای مسافران زیاد مقرون به صرفه نمی باشد برای همین وسایل حمل و نقل عمومی بسیار رابج تر و پر طرفدار تر می باشد به همین علت شهر استانبول دارای سیستم حمل و نقل بسیار منظمی می باشد.

آب و هوا:

استانبول تقریبا دارای آب و هوایی مشابه مانند کشور خودمان می باشد با اختلاف 1 یا 2 درجه سردتر ولی می توان گفت که استانبول دارای تابستان هایی گرم و زمستانهایی سرد می باشد.همجواری با دریا باعث ایجاد رطوبت در استانبول شده است.

واحد پول:

لیر واحد پول رایج در استانبول می باشد ولی در کلیه فروشگاهها و رستوران ها دلار و یورو نیز میتوان خرج کرد.

بهترین زمان برای سفر:

تابستان بهترین زمان و شلوغ ترین زمان برای سفر به استانبول است گردشگران زیادی از اقصی نقاط دیا به این شهر سفر میکنند وجود هتل های بسیار زیاد با امکانات متنوع، پاساژ ها و مراکز خرید، مراکز تفریحی متنوع گردشگری از علتهای پرطرفدار بودن مسافرت به استانبول است. اما اگر قصد پیدا کردن بلیط ارزان استانبول دارید غیر از تابستان سفر کنید.

اگر طرفدار سرما هستید می توانید در زمستان به استانبول سفر کنید و از فرصت کاهش نرخ قیمت بلیط استانبول نهایت استفاده را ببرید.   

سوغات استانبول

قهوه، قهوه جوش، ادویه، ترشی، شیرینی پسته‌ای، باقلوا و راحت القلوم، پوشاک، لوازم آشپزخانه دست‌ساز

      

معرفی برخی از جاذبه های معروف استانبول:

1- ایا صوفیه استانبول 

2- کاخ توپکاپی استانبول

3- مسجد سلطان احمد 

4- باسیلیکا سیسترن 

5- کاخ دلمه باغچه استانبول 

6- کشتی سواری در بسفر استانبول

7- بازار بزرگ استانبول 

8- برج گالاتا

9- شهربازی ویالند

10- مرکز خرید فروم استانبول

 

فرودگاه های استانبول:

آتاتورک(IST):

بزرگترین فرودگاه استانبول فرودگاه آتاتورک می باشد که بسیاری از پرواز ها از این فرودگاه انجام می شود.فرودگاه آتاتورک در غرب استانبول ودر قسمت اروپایی  قرار گرفته و تا مرکز شهر 25 کیلومتر فاصله دارد.

سبیحا(SAW):

دومین فرودگاه استانبول فرودگاه سابیها گوکچن است که به علت اینکه فرودگاه آتاتورک در قسمت اروپایی قرار داشت و حجم پروازها در فرودگاه آتاتورک بسیار بالا بود دولتمردان ترکیه تصمیم به احداث این فرودگاه گرفتند.فرودگاه سبیحا در قسمت جنوبی استانبول و در فاصله 35 کیلومتری از مرکز شهر و در قسمت آسیایی واقع شده است.

 

برای رزرو تور استانبول با شماره 02188866010 تماس حاصل فرمائید و یا برای خرید بلیط ارزان هواپیما  کلیک کنید.

 

بلیط جت به سرعت جت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.