پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

سفر به آنتالیا

بلیط هواپیما-بلیط ارزان هواپیما-بلیط چارتری-بلیط جت

سفر به آنتالیا

۲۲۴ بازديد

آنتالیا

آنتالیا در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه متصل شده است. در این شهر مناطق گردشگری زیادی دارد و آماده میزبانی از گردشگران می باشد که از مناطق مهم آن میتوان به لارا، سیده، بلک و کمر اشاره کرد. آنتالیا هزینه های بسیاری صرف سرمایه گذاری در صنعت گردشگری کرده است و به  موفقیت های چشم گیری دست یافته است. ساخت انواع هتلهای بزرگ و مجلل، پارک، سواحل زیبا و مراکز خرید تنها گوشه ای از امکانات و جذابیت های این منطقه می باشند. عمده درآمد مردم در آنتالیا از توریست و خدمات توریستی می باشد اما از قدرت آنها در بخش کشاورزی هم نمی توان گذشت، محصولات کشاورزی اصلی آن ها مرکبات، پنبه، زیتون، انواع میوه و سبزیجات می باشد. 65 درصد سبزیجات مصرفی در این شهر در زمین های کشاورزی همین منطقه پرورش داده می شوند. بواسطه نزدیکی به دریا صنعت کشتی سازی در آنتالیا پیشرفت چشم گیری داشته است و تا امروز بیشتر کشتی های تفریحی ساخت این منطقه می باشد. آنتالیا تبدیل به شهری شده است که هیچ توریستی از آن خسته نمی شود و همه نوع مسافری از رفتن به آنتالیا لذت می برد. این شهر ساحلی مرکز گشت و گذار، خرید، خورد و خوراک و بازی های آبی است. آنتالیا از مهم‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای کشور ترکیه و از مقاصد اصلی تورهای گردشگری ایران محسوب می شود.

آب و هوا و زمان سفر:

در تابستان دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبتی بین 65 الی 85 درصد دارد و این آب و هوا باعث شده که اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا بکشاند. بهترین زمان سفر به آنتالیا، از اوایل فروردین تا اواخر آبان ماه می باشد که بتوانید در دریا شنا کنید.

فرودگاه های آنتالیا :

برای مسافرت هوایی به آنتالیا دو فرودگاه وجود دارد :

1- فرودگاه آنتالیا:

این فرودگاه از بزرگ ترین و اصلی ترین و پرتردد ترین فرودگاه های ترکیه می باشد، این فرودگاه در سال 1998 میلادی با دو ترمینال در سمت شمال شرقی آنتالیا مورد بهره برداری قرار گرفت.

 2- فرودگاه اسپارتا:

در حال حاضر بنابر برخی حوادث سیاسی مسافران ایرانی برای سفر به آنتالیا و آلانیا باید از فرودگاه اسپارتا استفاده نمایند. این فرودگاه خارج از شهر آنتالیا و در شهر اسپارتا می باشد. این فرودگاه در سال 1997 میلادی افتتاح گردید. اسپارتا از آنتالیا 140 کیلومتر فاصله دارد به همین دلیل مسافرانی که قصد سفر به آنتالیا را دارند باید با اتوبوس، تاکسی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی خود را به آنتالیا برسانند که مسافت آن با اتوبوس حدودا 3 الی 4 ساعت است.

غذاهای معروف در آنتالیا:

یکی از مهم‌ترین مسائل برای رفتن به آنتالیا تغذیه مناسب و خوب می باشد. غذاهای کشور ترکیه از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای دنیا به حساب میایند، در شهر آنتالیا هم می‌توانید از انواع این غذاها استفاده و لذت ببرید. از معروفترین غذاهای آنتالیا می توان به خوراک گوشت ، کباب اسکندر، حلوا، ترکیبی از انواع غله و آبمیوه ها و خوراک تهیه شده از گندم و گوجه اشاره کرد. 

تفریحات  آنتالیا:

 آنتالیا بیشتر به عنوان قطب گردشگری ترکیه شناخته می شود و بیشتر توریستهایی که به قصد خرید به ترکیه می آیند، استانبول را انتخاب می کنند. اما اگر قصد خرید دارید بازار آنتالیا، مرکز خرید دیپو، مرکز خرید تراسیتی و مرکز خرید شی مال از بهترین و کامل‌ترین مراکز خرید این شهر می باشند. تقریبا هرکسی تعریف سواحل آنتالیا را حداقل یک بار شنیده‌ است. آنتالیا علاوه بر پلاژهای خصوصی هتل‌ها، دو ساحل عمومی هم دارد که به نامهای ساحل ماسه‌ای لارا و مجموعه‌ی کُنی‌آلتی معروف هستند.

آنتالیا به دلیل  هزینه ی نسبتا پایین سفر، امکانات تفریحی انبوه و متنوع،  اقامتگاه های با کیفیت و بسیار گوناگون، آب و هوای خوب و تفریحات ساحلی،فراهم بودن امکان خرید پوشاک با قیمت مناسب به مرکز تفریحی تبدیل شده است که از سرتاسر دنیا پذیرای گردشگران می باشد. 

زبان مردم: ترکی استانبولی. باید توجه داشته باشید که اگر انگلیسی هم می دانید برای ارتباط برقرار کردن با مردمان آنتالیا کافی نیست .

واحد پول رایج: لیر ترکی ، البته با دلار و یورو هم می توان در این شهر رفع نیاز کرد.

اختلاف ساعت با ایران: 1 ساعت و 30 دقیقه از ساعت ایران عقب تر می باشد.

سوغات شهر:

 ظروف مسی، سنگ های چشم نظر، گلیم دست باف، چرم، جواهرات دست ساز، پوشاک و منسوجات، ادویه، کتاب های تاریخی، انواع وسایل تزئینی خانه از سوغات شهر آنتالیا می باشد.

     

وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا:

شهرهای بزرگ ترکیه از جمله آنتالیا دارای وسایل حمل و نقل عمومی خوب و با کیفیتی هستند تا توریست ها بتوانند به راحتی به مناطق مورد نظرشان برسند. شما در آنتالیا می توانید از اتوبوس، تاکسی، ترانسفر هتل، قایق و کشتی، موتور، دوچرخه و ماشین های کرایه ای برای حمل و نقل استفاده نمایید.

فرهنگ غذایی آنتالیا :

فرهنگ غذایی آنتالیا در حقیقت همان فرهنگ غذائی ترکی و عثمانی می باشد. خوراک های این شهر برگرفته از غذاهای آسیای میانه و بخصوص خاورمیانه می باشد. بیشترین مواد غذایی که در خوراک های ترکی استفاده می شود گوشت،ماهی و خوراک های دریایی به همراه غلات می باشد.

از دیگر مواد غذایی که در ترکیه زیاد استفاده می شود می توان به زیتون، روغن زیتون و سس های مختلفی که با این روغن تهیه می شوند اشاره نمود.

از غذاهای معروف ترکی کباب های مختلف، کوفته، سوپ و آش های گوناگون و ماهی طبخ شده به روش های خاص هستند. در اغلب خوراکی های ترکی می توان حضور ماهی و سبزیجات را احساس کرد.

 سایت بلیط جت مفتخر است فروش بلیط ارزان آنتالیا را برای مسافرین عزیز به ساده ترین شکل ممکن میسر ساخته، با خرید بلیط هواپیما آنتالیا از تخفیف های ویژه و پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

بلیط جت به سرعت جت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.