پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مشهد-بلیط جت

بلیط هواپیما-بلیط ارزان هواپیما-بلیط چارتری-بلیط جت

مشهد-بلیط جت

۲۳۵ بازديد

مشهد شهر بزرگی در استان خراسان رضوی  در شمال شرقی ایران و در ارتفاع 1000 متری واقع شده است.از زمان دفن هشتمین امام مشهد به مهمترین زیارتگاه تبدیل شده ، از لحاظ بازرگانی هم  نقش مهمی در داد و ستد  با کشورهای همجوار در شرق رادارد.مشهد دومین شهر پرجمعیت بعد از تهران محسوب می شود.توریست و زوار از اقصی نقاط دنیا به این شهر سفر میکنند.به یاد داشته باشید برای سفر به مشهد بهتری گزینه بلیط جت میباشد.در بلیط جت میتوانید به راحتی بلیط چارتر ارزان و بلیط سیستمی هواپیما را با بهترین نرخ بدست آورید.

چشم انداز:

مشهد واقع در دره بین دو کوه و کشف رود (از شرق به  شهر قوچان واز کوههای هزار مسجد و بینالود سرچشمه میگیرد) واقع شده است.واقع شدن بین دو کوه کانالهای آبی و قناتهای بسیاری را برای این شهر فراهم نموده است. این شهر در شکل تقریبا دایره ای قرار دارد و ساختمان های مذهبی و بناهای تاریخی آن در مرکز قرار دارند و مسیرهایی به بیرون از حدود 12 محله، مانند مالیک آباد، ساجده، شهرک آزادی، کوی امام رضا و شیش آباد است. مشهد از دیگر شهرهای ایران که در آن یک حرم واقع شده است  متفاوت است . احیای منطقه حرم در اواسط دهه 1349 آغاز گردید، این مجتمع درواقع یک شهر درون یک شهر بود که تقریبا مشابه با شهر ممنوعه در پکن قبل از فروپاشی سلسله چینگ در سال 1911 بود. در اواخر قرن بیستم پیشرفت چشمگیری در سیستم شهری مشهد رخ  داد و برای راحتی زوار و توریستها مساحت زیادی را به حرم اختصاص دادند و این مساحت گسترش یافت.

آب و هوا:

مشهد دارای آب و هوای نیمه بیابانیست. زمستانهای سرد ،بهار و پاییز معتدل و تابستانهای گرم.

قومیت:

در مشهد قومیت های مختلفی ازجمله فارس،بلوچ،ترکمن،ازبک،تاجیک،کرد زندگی می کنند. در سالهای 89-1979 که نیروهای شروی افغانستان را تصرف کرده بودند و بعد از آن در سال 2001 که نیروهای آمریکایی به افغانستان وارد شده بودند بسیاری از مردماین کشور از ترس جنگ به ایران فرار کرده بودند و در مشهد ساکن شده بودند.

اقتصادی(ساخت و ساز و داد و ستد):

گاز طبیعی از اصلی ترین منابعی است که از لحاظ صنعتی در مشهد مورد استفاده قرار میگیرد و تولیداتی از قبیل  منسوجات و بافتن فرش و سرامیک هم در آنجا رونق دارد.کشاورزی و تولیدات لبنی و گوشتی و مرکبات ،آجیل، تولید پشم از لحاظ بازرگانی در مشهد بسیار حائز اهمیت هستند.ایران با کشورهایی نظیر افغانستان ، هند ، پاکستان ، چین وکشورهایی که در آسیای مرکزی قرار دارند داد و ستد دارد.مشهد  صادرات انرژی برق و  گاز ، مواد معدنی،کتان،زعفران،شکر،چغندر قند ،سیمان به بسیاری از کشورهاست. گردشگری مبنی بر زیارت حرم امام رضا (ع) از لحاظ اقتصادی بسیار مهم است تا جاییکه در سال 1349 بازسازی حرم برایگنجایش بیشتر بازدید کنندگان شروع شد که امروزه سالیانه بیشتر از 10 میلیون توریست از این مکان دیدن می کنند.زیاد شدن توریست در این شهر بر صنعت هتلداری نیز تاثیر گذار بوده است که هتل های 2 تا 5 ستاره لوکس و هتل آپارتمان در مشهد ساخته شده است.سیستم جاده ای و ریلی در مشهد پیشرفت چشمگیری داشته است است.ساختن بزرگراهها ی مدرن و مترو که در سال 1390 افتتاح شده بیانگر بزرگ بودن و پیشرفته بودن این شهر است.در مورد صنعت هوایی مشهد هم میتوان این مورد را ذکر که یکی از بزگترین فرودگاههای کشور در مشهد است که پروازهای داخلی و خارجی را برای مسافران انجام میدهد.

فرهنگ:

مشهد از لحاظ فرهنگ تاریخی بسیار غنی می باشد، مرکز آن حرم امام رضا است زائرین از اقصی نقاط دنیا برای زیارت به این شهر می آیند.مسجد گوهر شاد یکی از آثار تاریخی در این شهر می باشد که به زمان تیموری نسبت داده شده است که دستخوش تغییرات فراوان  در طول تاریخ بوده است.مقبره ابوالقاسم فردوسی که یکی  از بزرگان در شعر فارسی محسوب میشود بیانگر فرهنگ بالا در این منطقه می باشد.

تاریخ:

در ابتدا مشهد روستایی به نام ساناباد (که به نام نوقان نیز خوانده می شده) بوده است،امام هشتم شیعه اسلام، در ساناباد دفن شدند. امام رضا تنها امام است که در خاک ایران دفن شده و اعتقاد بر این است که با مسمومیتشهید شدند و نام شهر به معنی "محل شهادت" است.این شهر آسیب های فراوانی در زمان حمله مغولها به ایران دید و خرابی های زیادی به بار امده بود بیشترین خرابی ها مربوط به سوختن کتابهای مهمی بود که بزرگترین دانشمندان به جمع آوری آنها پرداخته بودند.

مراکز متبرکه وتفریحی وباستانی: 

آستان قدس رضوی   

آتشکده بازهور

پارک سالوک

پارک ملت           

پارک مینیاتور                           

پروفسوربازیما

حمام مهدی قلی                     

سد چالیدره               

سرزمین موجهای آبی

کوه سنگی                           

مسجد گوهر شاد                           

موزه بزرگ خراسان

مقبره نادرشاه

هتل ها:

هتل درویشی

هتل قصر طلایی

هتل پردیسان

هتل پارس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.